dinsdag 25 september 2012

bijzonder

hallo Els,

goed dat je die prachtige foto niet heb weggegooid! de teerheid van dat koolwitje komt door dat net-niet-helemaal-scherpe juist zo mooi naar voren in deze foto. de vlakverdeling en het vierkante formaat versterken dat effect nog. 

ik weet hoe moeilijk het is om koolwitjes te 'vangen', ze zitten bijna nooit stil, je ziet ze altijd vrolijk achter elkaar aan dartelen, echt een lust voor het oog. 
het is mij nog maar 2 keer gelukt om ze lang genoeg voor mijn lens te krijgen... (je kunt het resultaat hier en hier zien, zoals je ziet zijn die ook niet superscherp, maar wel sfeervol)


vorige week kon ik voor het eerst een salamandertje fotograferen. het had geregend en hij probeerde het pad over te steken. iemand had hem zien wandelen en was er voor gaan staan om te voorkomen dat hij platgetrapt of overreden zou worden. ik heb meteen mijn camera gepakt en een paar minuten in de motregen gestaan om te proberen hem goed in beeld te krijgen. daarna is hij heel liefdevol aan de overkant van het pad in het natte gras gezet.

door de weersomstandigheden was het moeilijk om een scherpe, gedetailleerde foto te maken. toch ben ik heel tevreden met dit resultaat. hij had zijn lijfje net in een prachtige bocht gedraaid, en als je goed kijkt zie dat je zijn pootjes in het regenwater staan en dat zijn kopje een schaduw op het asfalt werpt.
ik vond het geweldig om dat beestje van dichtbij te kunnen bekijken.

groetjes van helga

Geen opmerkingen:

Een reactie posten