zaterdag 8 september 2012

een onderwerp 'inkaderen'

hoi Els,

wat een mooi 'zoekplaatje', jouw foto! ik vind het leuk als niet meteen duidelijk is waar ik naar kijk. pas toen ik de kleine blaadjes op het water zag drijven begon het me te dagen. maar zelfs dan blijven er nog vragen, want waar komen die rechthoekige lichtvlekken rechtsboven vandaan?

reflecties fascineren me, ik kan er eindeloos naar kijken. het is een heel belangrijk thema in mijn fotografie. hier is een foto die ik vanmorgen heb genomen van de brug naar het 'eiland' achter ons huis


als ik reflecties fotografeer, plaats ik ze graag in een 'kader', een 'lijst'. hier heb ik aan de bovenkant een deel van de brug zelf zichtbaar gelaten, vooral omdat ik de plek waar de palen het water raken zo mooi vind. de groene waterlelie-bladeren en het riet op de voorgrond vormen een derde 'laag' die wat meer diepte in het beeld brengt.

heb jij een favoriete compositie-stijl of -thema?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten