donderdag 6 september 2012

licht en schaduw

hoi els,

wat een geweldige kleur voor een keuken! ziet er heel strak en rustgevend uit.
erg opgeruimd ook, dat zul je bij mij zelden zo tegenkomen :-()
maar ik zal je een foto van de puinhoop in mijn keuken besparen...

mijn reactie op jouw post bestaat vandaag uit twee beelden
de eerste is een antwoord op jouw vraag over kleur


ja ik heb zeker wat met kleur. vooral als die onverwacht in mijn gezichtsveld verschijnt en mijn aandacht trekt. zoals deze rennende mijnheer in zijn knalrode outfit. een prachtig contrast met het sappige groen van het gras.... ik kon het dan ook niet laten om mijn camera te pakken en hem te 'vangen'. zag later pas dat hij zijn horloge in zijn hand houdt, serieuze jogger dus...!

mijn tweede foto is meer een intuitieve reactie op de sfeer van jouw keuken-foto.
wat mij vooral aantrekt is het subtiele effect van het licht dat door de lamellen naar binnen valt. ik denk dat ik nog meer met licht (en schaduw) heb dan met kleur.


vanmiddag heb ik deze foto genomen van onder onze nieuwe parasol. ja, de kleur is prachtig, maar de interactie tussen het fel verlichte parasoldoek en de donkere schaduwen van de appelboom en de zwarte baleinen vind ik veel interessanter.
ben benieuwd naar je reactie!

groetjes van helga

Geen opmerkingen:

Een reactie posten