maandag 3 september 2012

Shoppen.

Hallo Helga

Nu had ik natuurlijk een foto van onze markt kunnen uploaden, heb ik best even over getwijfeld, maar die haalt het niet bij jou mooie hipstamatic foto collage, want wat ziet dat er bijzonder uit zeg. Vind het een zeer geslaagde indruk geven van een gevarieerde markt. De groente chips ken ik helemaal niet, zien er erg smakelijk uit. Smaken ze ook als groenten, dat wil zeggen, proef je de diverse groenten smaken er in terug.
In ons dorp is er een warenmarkt sinds 1971, ze hebben vorig jaar mei hun 40 jarig bestaan gevierd. Ik kom er eigenlijk alleen voor aparte zaken als beddengoed, af en toe eens een loempia of een visje en sinds kort ook voor vogelvoer. Onze markt is lang niet zo uitgebreid en is in mijn ogen vaak ook niet zo gezellig, wel ga ik graag in andere wat grotere plaatsen naar een markt, tijdens vakanties of een dagtrip.




Ik moet eerlijk bekennen dat ik tot voor een paar jaar terug mijn groenten en voor een deel ook mijn fruit verser dan vers kreeg, namelijk via mijn vader, direct van het land, sinds dat niet meer het geval is ga ik voor alle boodschappen naar het adres waar mijn oudste weer zorgt dat ik mijn spullen lekker vers en goed in mijn karretje krijg. Helaas voor mij is hij nu wel naar een ander filiaal en mis ik hem op mijn vaste plekje, maar zo heel af en toe ga ik toch even bij hem in de winkel langs en maak ik wat extra kilometers. Nu heb jij tevens een antwoord op de vraag die je enige tijd geleden gesteld hebt, zie je, je had helemaal gelijk!

Heb jij buiten de markt ook een vast adres voor je boodschappen?

GroetjEls

Geen opmerkingen:

Een reactie posten