donderdag 27 september 2012

toevalstreffers

hallo Els,

heel vertederend, die piepkleine vogeltjes...en wat een eer dat je ze op de foto hebt mogen en kunnen zetten! geweldig! dat dons op die kale koppies en die kleine vleugeltjes... 
ook dat net uitgevlogen jong tussen het groen is ontroerend mooi. fantastisch dat je die nog hebt kunnen 'vangen'. 

ik fotografeer graag 'ongewone' dingen. niet alleen in de natuur, maar ook in de stad. zodra ik iets interessants zie grijp ik mijn kans.... vandaag moest ik naar de tandarts, en op de terugweg ben ik op mijn dooie akkertje door een winkelstraat gereden met mijn camera in de aanslag. ik heb een voorkeur voor winkelruiten, omdat daarin altijd van alles tegelijk en door elkaar weerspiegeld wordt.  daar heb ik zelfs een heel blog aan gewijd...:-()
een straat is altijd heel levendig en er gebeurt van alles, dus soms krijg ik tussen de reflecties door ineens iets heel bijzonders voor mijn lens en moet ik daar gewoon een foto van maken.

hier zijn twee mooie 'toevalstreffers' van vanmiddag


deze jongen zat in de wasserette te wachten met zijn mp3 speler aan en zijn krantje op schoot. ik drukte precies op het goede moment af, toen hij zijn handen achter zijn hoofd vouwde, evenwijdig aan de blauwe letters op het raam.


ik was de reflecties in de etalage aan het fotograferen toen deze in het zwart geklede meneer langsliep. ik wachtte tot hij een beetje opzij keek en er een soort verbinding ontstond tussen hem en die etalagepop, en heb toen afgedrukt.

van dit soort foto's word ik helemaal enthousiast.
ik kan me herinneren dat jij een tijd terug ook zo'n prachtige 'toevalstreffer op je zwart-wit blog had. ben benieuwd of je er nog meer hebt.


1 opmerking:

  1. Prachtige foto. De mode en de man. Buiten en binnen. Wat een originele etalage. De raamreflecties versterken de illusies of doelgerichtheid van de mode.

    BeantwoordenVerwijderen