zaterdag 13 oktober 2012

Bezig zijn.

read the english text

Hoi Helga,


Ja we kunnen er heel lang of juist heel kort mee bezig zijn, met onze foto's, op vele manieren, het blijft leuk om lekker te spelen. Het is heel mooi om te zien hoe een preset of filter een foto totaal anders kan maken en het ligt dan inderdaad aan je persoonlijke voorkeur wat het mooist is, waar en wanneer je het doet, of met welk doel je bezig bent. Je voorbeelden laten een heel grote veelzijdigheid zien.

Persoonlijk vind ik het heel erg fijn om direct te fotograferen en dan de foto te uploaden op de computer en klaar is Els.
Aan nabewerken doe ik heel erg weinig, fotograferen doe ik dan ook in jpg en niet zoals jij in raw. Om te voorkomen dat ik er nog van alles mee moet, ik ben geen computer mens.

De zwart wit doka vond ik in het verleden wel heel erg leuk om te doen, tot een allergie of overgevoeligheid in huis daar een hindernis op wierp.
Daarom kan ik nu de verschillende mogelijkheden met filters en grapjes die direct in de camera kunnen gebeuren wel waarderen, voor zo af en toe, net als vroeger, het moet immers geen eenheidsworst worden.

Mijn nieuwe speeltje heeft een heel mooie contrast in zijn zwart wit opnamen.


Ook over de nachtopname ben ik zeer te spreken, ben nog niet verder geweest dan gewoon enkele stappen buiten de deur en met een preset, maar toch.


Voor mij is het beter dan ik voorheen gemaakt heb. Nu weet ik dat jij al eerder heel mooie nacht opname hebt gemaakt met je Olympus, kun je me daar iets meer van vertellen, bijvoorbeeld wat jou instellingen dan zijn?

GroetjEls



Geen opmerkingen:

Een reactie posten