vrijdag 5 oktober 2012

cadeautjes

wow Els.....

ik ben helemaal weg van die eerste foto, wat een fascinerend beeld! heb er minutenlang naar zitten staren, wat is er veel te zien en wat vormt het een evenwichtig geheel bij elkaar...! ik vind de kleuren, vormen en lagen ongelooflijk mooi. 

hetzelfde geldt voor de tweede foto, enorm veel te zien en een prachtige vlakverdeling. zo mooi dat je hand duidelijk zichtbaar is in de weerspiegeling en dat de huizen en het water zo nostalgisch gereflecteerd worden in het staal, weer een extra laag waarin de aquarel-sfeer van de horizon herhaald wordt. 

leuk zijn die onverwachte verrassingen he, als er bij het bekijken van je foto's ineens iets in beeld komt dat je op het moment zelf helemaal niet in de gaten had.... voor mij zijn dat cadeautjes die soms het hele verhaal van een foto veranderen.


hier zijn een paar hipstamatics van een winkelpand in Leiden. ik was helemaal gefascineerd door de zilverkleurige etalagepoppen achter het raam, maar later bleek er nog veel meer interessants op de foto's te staan, zoals een brandblusser, een hoogwerker compleet met schilder, een nieuwsgierige mevrouw met boodschappentas en een silhouet van mezelf terwijl ik de foto maak.... 


deze foto is onderdeel van een serie close ups van de 4 'poppen' die op hoge palen aan de rand van ons winkelcentrum staan. die meneer die net over de galerij van de flat wandelt en een beetje duister in mijn richting staart ontdekte ik pas naderhand. hij voegt echt iets bijzonders aan het plaatje toe, een mooie onverwachte 'bonus' dus!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten