dinsdag 23 oktober 2012

grijs

ha die els,

wat geweldig, die foto's van jou, wat een prachtige sfeervolle opnamen.... ik stond helemaal te juichen toen ik ze zag. want natuurlijk was het hier ook mistig en natuurlijk heb ik daar ook foto's van gemaakt. en nou staan onze foto's samen op 1 pagina en kan iedereen zien hoe wij, onafhankelijk van elkaar, dezelfde dingen zien en vastleggen, terwijl we toch helemaal onze eigen stijl hebben. (voor zover dat nog niet overduidelijk uit onze eerdere berichten blijkt) 
ik vind het echt heel bijzonder, die klik die wij hebben!


deze foto is vanaf het 'eiland' genomen. mijn schoonzus en ik waren daar met de honden toen we in de verte het geronk van een zware boot hoorden maar we zagen helemaal niks door de mist. tergend langzaam kwam het geluid dichterbij en uiteindelijk doemde deze ponton letterlijk voor mijn lens op. het mooist vind ik de twee mannen, de voorste op de ponton en de achterste op de boot die hem voortduwt, en hun kaarsrechte weerspiegeling in het water.


dit is een van de bedauwde spinnenwebben waar de brugleuning vol mee hing. ik had ze zelf niet eens gezien maar gelukkig werd ik er door mijn schoonzus op attent gemaakt. ben toen de hele brug afgelopen om ze allemaal te fotograferen. deze vind ik de mooiste, vooral ook door de vorm van het web en de vlakverdeling. die dikke druppel in het midden is natuurlijk helemaal de kers op de taart :-()
wel bijzonder dat die daar zo mooi blijft hangen en niet onderaan bungelt, zoals je zou verwachten. spinnenwebben zijn toch wel heel bijzondere constructies....

groetjes van helga
ps dank je voor je mooie commentaar op mijn nachtfoto's, dat vond ik hartverwarmend


Geen opmerkingen:

Een reactie posten