maandag 1 oktober 2012

beweging

hallo Els,

mooi hoor, dat blauwe 'verhaal van water' als antwoord op mijn blauwe 'verhaal van licht'....
het zijn totaal verschillende beelden, op totaal verschillende plaatsen vastgelegd. leuk, dat contrast!

water is mijn favoriete 'element'. ik word er door omringd: achter mijn huis zijn weilanden met sloten, er loopt een rivier langs (de Zijl) en een eindje verderop beginnen de Kagerplassen. echt polderland dus, compleet met molens en koeien en schapen. 

op veel van mijn foto's is water te zien, en soms is water het hoofdonderwerp. ik word vooral geboeid door de beweging van het wateroppervlak en probeer regelmatig om dat in een beeld te 'vangen'. met een snelle sluitertijd lukt dat soms verbazingwekkend goed.


deze foto heb ik vorige week gemaakt. het wateroppervlak weerspiegelt hier wel de kleuren van de brug, maar de vorm is door de snelheid van de stroming niet langer herkenbaar.


hier is een foto van een paar maanden terug. het water is transparant, je kunt de stenen op de bodem zien liggen. de beweging van het wateroppervlak wordt zichtbaar in het zonlicht dat gouden kringen in het zand maakt.

mijn fascinatie voor water is jaren geleden begonnen bij David Hockney, die in de jaren '60 en '70 en '80 eindeloos veel water heeft geschilderd en gefotografeerd


Geen opmerkingen:

Een reactie posten