zaterdag 27 oktober 2012

padde(n)stoelen

hallo els,

geweldig, dat perspectief in jouw paddestoelen-foto. het geeft een heel ander beeld zo van onderaf gezien. ben je ervoor op de grond gaan liggen? door mijn artrose kan ik dat helaas niet meer, dus moet ik andere manieren bedenken om 'gewone' dingen vanuit een bijzondere invalshoek te fotograferen.

deze paddestoelen groeien in een diepe holte tussen drie omgehakte dode bomen op het eiland. ik heb ze zonder veel moeite van bovenaf kunnen fotograferen, waardoor er, mede door de bijzonder lichtinval, een nogal surrealistisch effect ontstaat. (ik kon het natuurlijk niet laten om dat effect in Lightroom nog een beetje aan te dikken :-())


hier in de buurt staat het helemaal vol met de mooiste zwammen en schimmels, als ik met de honden uitga kijk ik voortdurend naar de grond om nieuwe ontdekkingen te doen. nooit geweten dat er zo veel soorten bestaan! 


sommige komen ieder jaar weer op dezelfde plek naar boven, zoals deze die ik van de week aan de voet van een wilg terugzag. het lijken net snoepjes, maar ik zal er toch mijn tanden maar niet in zetten.....

groetjes van helga

ps je foto van dat mos vind ik helemaal te gek! net een harig buitenaards wezentje dat over een rots kruipt. prachtig voorbeeld van wat je met een andere invalshoek kunt bereiken

1 opmerking:

  1. ik wil twee van die camera's in plaats van brillenglazen. hmmm, kweenie eigenlijk, met twee van die telelenzen? wat een foto's.

    BeantwoordenVerwijderen