vrijdag 19 oktober 2012

regen

hoi Els,

prachtige foto's weer, zeg! vooral die met het licht door de gordijnen vind ik indrukwekkend. hij ontroert me ook. het lichtspel is zo subtiel en zacht, en die patronen in de vitrage zo teer, echt bijzonder.

van het sombere en natte weer van de laatste dagen word ik ook niet vrolijk. maar laat het je vooral niet tegenhouden om naar buiten te gaan en foto's te maken! ik moet zelf drie keer per dag met de honden op stap en ik heb altijd mijn camera bij me. (tenzij het echt met bakken uit de hemel komt, dan geef ik de voorkeur aan een paraplu, haha). ik ben soms blij verrast als ik zie met wat voor mooie opnamen ik thuis kom. 

deze twee foto's zijn van afgelopen woensdag


bij de ingang van het Tengnagel pad lag een de kano tegen het door-en-door natte hek aan. ik vind het contrast van de vormen, kleuren en texturen heel mooi in zijn eenvoud, vooral de herhaling van het bruingrijs van het hek in de onderkant van de kano


dit slot hangt aan het toegangshek, ik heb ver ingezoomd om de overvloed aan ronde vormen te benadrukken: die van het slot zelf maar ook die van de waterdruppels. vooral die onderaan vind ik prachtig, je ziet de wereld op zijn kop erin terug.

groetjes van helga

ps als het weer niet snel beter wordt, kun je altijd nog vanonder een paraplu fotograferen :-())



Geen opmerkingen:

Een reactie posten