zondag 4 november 2012

een beetje vreemd....

hallo Els,

wat is dit toch een leuk blog! ik geniet zo van de foto's die je uitzoekt, ze tonen iedere keer weer een heel ander aspect van jouw kijk op de wereld. deze keer ook weer geweldige beelden.

heel bijzonder hoe die weerspiegeling in die oude schuur geen diepte geeft. zoals je zou verwachten, maar het geheel juist vlakker maakt, doordat de weerspiegeling zo monochroom en repetitief is met die groene bladeren. door de bleke tinten krijgt het geheel iets onwerkelijks.

die tweede foto is totaal anders, ogenschijnlijk heel erg vol en rommelig, maar ook geruststellend alledaags en vertrouwd, alle voorwerpen, vormen en lijnen zijn gemakkelijk te herkennen en benoemen. en middenin die chaos dan die gekke rode kabouter, die het geheel weer een beetje unheimisch, bijna surrealistisch maakt. ik vind het allebei prachtige foto's!

van de week heb ik 's avonds een hele serie foto's gemaakt van etalages. hier zijn er twee die ook een beetje 'eigenaardig' zijn, omdat je even goed moet kijken voordat je begrijpt wat je ziet. 


het zijn allebei etalages waar ik in eerste instantie aan voorbij liep, om een paar seconden later abrupt om te draaien en terug te gaan, omdat ik het gevoel had dat er iets niet klopte, dat ik iets vreemds had gezien.


groetjes van helga

Geen opmerkingen:

Een reactie posten