donderdag 8 november 2012

goud

hallo Els,

boeiende foto, die eerste, heb er een tijd naar zitten kijken en snap nog niet helemaal wat ik zie :-()
mooi hoe de kleuren van die kleding en grime contrasteren met al dat vage roze en wit op de achtergrond.
en wat heb je dat meisje prachtig 'gevangen', zo helemaal gefocust met haar mond open, geweldig! ze is ontroerend in haar absolute concentratie en haar kwetsbaarheid. mooi!

zelf ben ik nog even doorgegaan op het thema: opschriften. ik kwam deze foto tegen, vorige week 's avonds in het centrum van de stad gemaakt.


het is de winkelruit van een drukkerij, met daarin een weerspiegeling van de Koornbrug, een van de bekendste Leidse monumenten. de straatverlichting geeft alles een warme gouden gloed.

vandaag ging ik laat in de middag uit met de honden en zag ik een heel ander soort 'goud', zomaar langs de golfbaan.



het effect van het zonlicht op de herfsttooi van de bomen was zo adembenemend mooi dat ik onderweg meerdere malen mensen met hun mond open van verwondering stil zag staan. het duurde maar heel even, een minuut of vijf, daarna verdween de zon achter de huizen.
ik ben ontzettend blij dat ik dit bijzondere moment heb kunnen vastleggen.

groetjes van helga

1 opmerking:

  1. Ik ben helemaal verliefd op de foto 'lichtdrukken'. Weer zo'n sterk beeld, mooie compositie en prachtige tinten. Een mooie poster waardig. Boeiend dat het woord een bepaald procedé suggereert, terwijl licht(af)drukken de lading echt dekt.

    BeantwoordenVerwijderen