donderdag 15 november 2012

sprookjes

hallo Els,


fijn dat we van die tic van jou mogen meegenieten...! je hebt een paar mooie bankjes uitgezocht. ik ben het helemaal eens met het commentaar van sonja, het blauwe bankje heeft 'stijl', het rode bankje heeft 'sfeer'.  dat verschil heeft te maken met de kleur en de vorm (blauw en recht versus rood en gebogen) maar wordt nog versterkt door de compositie. de eerste foto is heel 'open' en nogal prozaïsch, de tweede meer 'gesloten' en inderdaad sprookjesachtig.

gisteren kwam ik ook een paar sprookjesachtige 'bankjes' tegen.... helaas zonder de bijbehorende elfjes...


eigenlijk was de hele dag een soort sprookje: het schitterende weer, het gouden zonlicht door de bladeren, de prachtige kleuren van de herfst....

deze foto is van laat in de middag, bij de ingang van het bos achter het winkelcentrum.


ik reed er langs, stopte, reed terug en moest echt mijn ogen uitwrijven.... als je het over sprookjes hebt......

groetjes van helga

1 opmerking:

  1. Deze prachtige, wegterende stam is heel erg mooi getekend en roept vertedering op door het lichte groen binnen en buiten de stronk.
    Zo'n organische overgang roept harmonie op.

    Dat voelt heel anders dan de boom die in mijn buurtje werd gekapt. Die stam ziet er zwaar toegetakeld uit. Jammer dat ik geen foto meer heb van deze boom in de bloeitijd.

    BeantwoordenVerwijderen