dinsdag 18 december 2012

genieten

hoi Els,

wat een schitterende toevalstreffer, die foto van jou, ik moest er verschrikkelijk om lachen, vooral om die ferrari.... waar zou ik zelf in rondrijden, denk je, een porsche? dat ding van mij heeft wel een naam, de booster trophy (je verzint het niet....) maar inmiddels is hij gedegradeerd tot ophy want door mijn intensieve gebruik zijn er een paar lettertjes achter de struiken blijven hangen, hahaha...
er is zo vreselijk veel te zien op je foto en hij is zo absurd... bijna surrealistisch. de beweging en de gezichtsuitdruking van die man, de blote etalagepoppen met die gladde billen in de winkelruit achter hem, de bewegingsonscherpte van die weerspiegelde auto, de ronde betonnen bol op de voorgrond... echt een geweldig plaatje, dankjewel!

die tweede foto is zo mogelijk nog mooier. alles open, inderdaad, maar ook al die rode lichten boven de brug en de rode strepen van de slagbomen zo mooi met elkaar in verbinding, en die weg met belijning die naar boven toe de foto uitloopt..... super cool, ook door het beperkte kleurenspectrum: wit, zwart, rood, grijs.... als die bus een andere kleur had was het effect meteen een stuk minder.

moest even heel hard nadenken wat mijn antwoord zou zijn, maar herinnerde me toen dat er nog wat foto's op mijn iPhone stonden die ik helemaal nog niet bekeken had. en zowaar, daar zaten er twee tussen waar ik heel erg blij van word.

ze zijn van de week genomen met de hipstamatic app. ik had een nieuwe lens en film gedownload die ik wilde uitproberen en dat doe ik meestal als ik in het winkelcentrum rondrij, met mijn iphone op een gorillapod die aan mijn scootmobiel vast zit. zo kan ik ongemerkt erg leuke foto's maken, ik heb er zelfs een fotoblog aan gewijd!


deze is in de Lidl genomen terwijl ik in de rij stond voor de kassa. ik was helemaal gefascineerd door de prachtige vlecht van de mevrouw die voor mij stond en moest gewoon op die knop drukken...:-()


daarna stuitte ik midden in de winkelgalerij op deze twee leger des heils dames. ik ben helemaal in de wolken van dit mooie plaatje, vooral de compositie. twee donkergeklede engelen die de boodschap op het bord flankeren en daardoor extra onder de aandacht brengen.

groetjes van helga

ps wauw, al meer dan honderd berichtjes! goed van ons he? en het is nog steeds zo leuk om te doen...!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten