zaterdag 1 december 2012

weekendfoto's: sonja samsung

hoi Els,

je hebt gelijk, er gaat niets boven helderwitte, krakende koude sneeuw en rijp op je auto in de vroege morgen. wat heb je dat mooi op de foto gezet! ik word er helemaal bibberig van...:-()
je tweede foto vind ik ook prachtig, vooral door de lichtbanen op de houten vlonder en de mooie reflecties in de ramen, echt helemaal mijn favoriete onderwerp.
hier in de polder hebben we ook een ijsbaan in de vorm van een ondergelopen weilandje. is dat nou echt of nep? een beetje van allebei denk ik, het weiland is wel 'voorbewerkt' maar er komt pas ijs als het weer meewerkt.

gisteren ontdekte ik een paar mooie foto's van sonja samsung die goed aansluiten bij onze blauw-rood-conversatie van vorige week


dit is het avondrood achter de meelfabriek, een in verval geraakt Leids icoon waar iedereen de wildste plannen voor heeft die nooit worden uitgevoerd.


deze foto is van de Zijl bij avond, dezelfde rivier als op mijn 'blauwe uur' foto, maar dan van een heel andere kant gezien en in een ander jaargetijde.
sonja zelf zegt er dit over:

     "Wat leuk dat je over het blauwe uur schrijft. Die uitdrukking kende ik niet. Deze foto is in de zomer gemaakt, opzij van mijn flat. Ik genoot van de stilte, de lichtjes en de kleuren. Dat weet ik nog goed. De rivier kan heel druk zijn met vrachtverkeer en pleziervaart. Maar op het blauwe uur was het er stil. Het voelde even heel sterk als 'mijn plekje'."

bedankt voor je bijdrage, sonja!

's avonds genieten van stilte en licht langs het water doe ik ook regelmatig. ik heb er zelfs een (nieuw) fotoblog aan gewijd...!

groetjes van helga


Geen opmerkingen:

Een reactie posten