maandag 7 januari 2013

drie

hoi Sonja, hoi Els,

wat een bijzondere foto's, Sonja en wat een spannende vraag....
de mensen stralen inderdaad een onbevangenheid uit (een intensiteit, een aanwezigheid) die je niet vaak (meer) tegenkomt. kan me voorstellen dat die beelden uit Thailand je heel dierbaar zijn.

toch heb je in die derde foto ook een heel kwetsbaar moment weten te vangen, knap gezien en geschoten! die restjes sneeuw die nog uit haar gebalde hand ontsnappen vind ik schitterend!

leuk om jouw top drie te zien, Els. en verrassend ook. vooral de kleurcontrasten en texturen vind ik bijzonder, die bobbelige feloranje huid onder het diepzwart in de kop van de vogel, en daaronder die zijdezachte lichtgekleurde veren, het helderwit van de donzen pluis tussen het puntige donkergroene gras, het oogstrelende paars van de vele bloemschermen, scherp en helder waar ze in focus zijn en zacht en teer in de achtergrond, mooi hoor!

heb heel erg moeten zoeken naar mijn eigen top drie, want net als jij maak ik in een jaar een heleboel mooie foto's :-() 
en je hebt gelijk, het is een momentopname. deze foto's heb ik gisteren uitgezocht en vandaag, terwijl ik dit stukje aan het schrijven ben, komen er weer heel andere beelden in mijn gedachten.... 


deze foto vertegenwoordigt mijn fascinatie voor water, reflecties (in druppels zie je de wereld op zijn kop terug), close-ups en mijn liefde voor de natuur om mij heen.


dit is een voorbeeld van mijn favoriete onderwerp, wat ik de 'layers of life' noem, de reflectie van verschillende 'werkelijkheden', zoals hier de etalage van de bloemenwinkel waarin het muurtje achter mij weerspiegeld wordt, waar een brommer tegenaan staat. als je goed kijkt is er ook nog een auto te zien.


en tenslotte een van mijn favoriete hipstamatics, die goed aansluit bij jouw vraag, Sonja.
deze mevrouw stond net als ik te wachten bij de betaalautomaat van de bank. zij had absoluut niet in de gaten dat ik met mijn iphone een foto van haar maakte, vandaar dat ze er volkomen 'naturel' uit ziet. toch zit het me dwars dat ik deze foto op dit blog zet zonder dat ik haar om toestemming heb gevraagd, ook al heb ik geen idee wie ze is of waar ik haar zou kunnen vinden.
kan dat eigenlijk wel? wat vinden jullie?

groetjes van helga

Geen opmerkingen:

Een reactie posten