zaterdag 19 januari 2013

fietsen - foto's van sonja samsung

Hoi Helga en Els,

Jullie maken prachtige foto's van de winterse omgeving. Ik moet erg lachen om die terugkerende fiets. Zo'n functioneel apparaat waarmee mensen zich kunnen voortbewegen. Ik heb nooit beseft dat dit vervoermiddel zo kan integreren met de natuur als op deze foto's. 

Ik heb vorige week een aantal fietsen gefotografeerd. Dat was een thema op mijn fotocursus. De fietsen werden bijzonder. Ze laten -in mijn fantasie- veel zien van de bestuurders.


Een koga miyata, geparkeerd voor een klassiek pand met design elektronische apparatuur in de etalage, doet denken aan een bovenmodaal verdienende man of vrouw, strak in het vel.


Een omafiets met twee fietstassen in panterprint doet denken aan een jonge, uitdagende meid.


Tussen een kluwen fietsen zag ik nog een bel met een roosje erop geschilderd of gespoten. De verf bladderde al een beetje, maar het vertelt toch iets van een oude droom.

Ik vraag me af of jullie ook fantaseren bij jullie foto-objecten.

Groetjes Sonja.


naschrift van helga:

hoi Sonja,

prachtige fietsen en leuke associaties!
tussen jouw foto's vond ik ook nog deze, getiteld: gevallen fiets


volgens Youp van 't Hek is dit dus een Moszkofiets :-()


Geen opmerkingen:

Een reactie posten