zaterdag 9 februari 2013

Belichting

Hallo Els, hoi Helga,

Dank voor jullie fotoverhalen. Prachtig hoe jullie het licht gebruiken en weergeven in de foto's.

Ik ben op dit moment aan het oefenen met het instellen van de camera. Het is nog lang geen routine voor me om telkens opnieuw sluitertijd, ISO-gevoeligheid en witbalans te bekijken en bij te stellen.


Vaak laat ik de camera op de laatst gebruikte instellingen staan. Bij de foto van deze treinen was ik vergeten de ISO-gevoeligheid voor daglicht in te stellen. Daardoor is hij een beetje overbelicht.


Bij deze binnen-opname was ik vergeten om de witbalans om te zetten naar kunstlicht. Daardoor zijn de tinten een beetje te warm. Zucht.


Over deze laatste foto ben ik tevreden. Een reiziger of spoorwegpersoneel scherp en in focus. En een trein die dankzij een langere sluitertijd de snelheid laat zien.

Groetjes van Sonja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten