vrijdag 8 maart 2013

de harde werkelijkheid

hallo Els,

ja, ook pasen komt er weer aan, ik merk dat vooral in de winkels. toch brengt ook het voorjaar soms ook wat minder leuke gebeurtenissen met zich mee. hier een paar voorbeelden van de afgelopen week.


overal op en langs de golfbaan zijn bomen gekapt. ze liggen in stukken gezaagd en opgestapeld her en der in het veld. het levert prachtige plaatjes op, vooral in het voorjaars-zonlicht, maar tegelijkertijd word ik er ook heel treurig van. weer een paar bomen vermoord, denk ik op zo'n moment, waar is dat nou voor nodig....


en over pasen gesproken: dit vond mijn hond eergisteren onder een boom op het eiland. niet bepaald een feestelijke aanblik.... zeker als ik dan dezelfde dag de paasfolders van de supermarkten krijg die mij willen verleiden tot het kopen van allerlei 'wildgebraad'.

groetjes van helga

1 opmerking:

  1. Mooie foto van die stapeltjes stuk gezaagde bomen. De lichtval erin is super. En als ik er aan denk hoeveel uurtjes je hiervan lekker warm kunt zijn, heerlijk.
    Je tweede foto is heel bijzonder zo puur en echt. Ook al gaat het om iets wat je als best heftig kunt ervaren. Een dood dier. Maar in de dood ziet het er voor mij ook best heel soft uit, al die vlokken uit zijn vacht het geeft iets zachts weer. Het is de kringloop van het leven.

    BeantwoordenVerwijderen