donderdag 11 april 2013

heimwee

hallo Els,

van jouw foto's kreeg ik zowaar een beetje heimwee, vooral bij het zien van die bal in het water.
dat zelfde gevoel kreeg ik van de week in het parkje bij de kinderboerderij, waar ik deze foto maakte


stapstenen in de vijver, waar ik vroeger eindeloos overheen kon huppelen, zonder in het water te vallen. met mijn scootmobiel kom ik er nu niet meer overheen, die tijd is dus echt voorbij..... ook het licht op de stenen en het water en de reflecties in de wirwar van takken op de achtergrond hebben een wat melancholiek effect. heb dat nog wat aangedikt met een lightroom preset :-()


deze foto is van een tijdje geleden, heb hem opgezocht omdat de reflectie in het water eenzelfde schilderachtige indruk maakt als op jouw foto. het lijken wel impressionistische penseelstreken.... ook hier zijn de kleuren zacht en gedempt, hoewel er net iets meer zonlicht is.

groetjes van helga

1 opmerking:

  1. De laatste foto heeft inderdaad iets van een schilderij weg. Heel erg mooi, vind je compositie ook heel goed.
    Dan de bovenste met de stapstenen, leuk... lijkt me dat om over heen te huppen. Ken ze niet uit eigen ervaring. Wel bouwde wij vlotten voor in de sloot rond ons huis. Was ook zoiets om een nat pak te halen.

    BeantwoordenVerwijderen