maandag 15 april 2013

trek

hallo Els,

ook in het donker kun je merken dat het eindelijk voorjaar wordt....
al een paar nachten lang struikel ik in de polder over de padden, die aan de lange trek naar hun geboorte-sloot zijn begonnen en mij in het schijnsel van mijn koplamp onbeweeglijk en uitdrukkingloos aanstaren.


behoedzaam laveer ik om ze heen, hier en daar stilstaand om er een op de foto te zetten.


het was even zoeken naar de beste camera-instellingen, maar de invulflits verschafte, samen met mijn koplamp, precies genoeg licht om ze mooi in beeld te krijgen.


ik blijf me erover verbazen dat ze allemaal zo verschillend zijn, zowel van kleur als van vorm en houding. kan er echt ademloos naar blijven kijken en kom dan ook meestal erg laat terug van dit soort uitstapjes.

groetjes van helga



1 opmerking:

  1. Terwijl ik je foto's zat te bekijken was dat ook wat in me op kwam, wat een verschillende kleuren en vormen. Heel mooi. Kan me indenken dat je daar wel even voor wilt stilstaan. Ik heb ze hier nog weinig gezien. Nu ben ik s'avonds niet veel op pad, maar normaal zie ik ze ook overdag best wel voorbij komen in de polder bij mijn moeder. Nu heb ik er nog niet een gezien. Misschien morgen, zal eens extra goed om me heen kijken. Blijft genieten. Dank je wel dat je ze er zo mooi op hebt gezet en hier hebt laten zien.

    BeantwoordenVerwijderen