donderdag 11 juli 2013

gesloopt

hoi Els,

terwijl ik aan het nadenken was over mijn antwoord op jouw mooie beelden van de oude en de jonge generatie, reed ik langs dit flatgebouw dat deze week gesloopt wordt.


de woningen moeten plaatsmaken voor de herinrichting en uitbreiding van het winkelplein waar de voormalige bewoners jarenlang hun boodschappen hebben gedaan. ik vond het een heftig gezicht, die half openliggende woonkamers en keukens, alsof er een bom op was gevallen (of het team van extreme home makeover er overheen was gewalst lol).


een stukje geschiedenis verdwijnt hier, 12 huizen waar mensen geboren en gestorven zijn, waar ze hun jeugd en soms ook hun laatste levensjaren hebben doorgebracht, over een paar dagen is er helemaal niets meer van over.


dat besef drong eens te meer tot me door toen ik de oranje geglazuurde huisnummers zag die de laatste bewoners bij hun vertrek niet hebben meegenomen.

groetjes van helga


1 opmerking:

  1. Jammer dat die woningen gesloopt worden, zagen er nog bruikbaar uit (vd buitenkant), opknappen voor bewoning was ook twee vliegen in een klap geweest, werk gelegenheid en woonruimte die hier erg hard nodig is, er moet gemiddeld 7 jaar gewacht worden op een woning. Het lijkt me dat we in deze crisis tijd toch voorlopig wel even winkels genoeg hebben.
    Je hebt het wel heel mooi weten vast te leggen, vooral die met het rouw boeket van rozen vind ik heel gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen