zondag 7 juli 2013

nog lang niet gedoofd....

hallo Els,

vuurwerk 'leeft' maar een paar seconden, van bloemen hebben we langer plezier, maar mensen houden hun 'vuurtje' vaak eindeloos brandend, ook in barre omstandigheden..... 


deze meneer kwam ons om wat geld vragen voor een overnachting in het slaaphuis. voor mijn bijdrage wilde ik niet de ansichtkaart hebben die hij me aanbood, maar vroeg ik zijn toestemming om hem op de foto te zetten. het is een mooi, sterk en doorleefd portret geworden, vind ik.
even later kwam de bediening hem vertellen dat hij de terraszitters niet lastig mocht valen.


gisteren waren we op de 'naming ceremony' van een lief klein meisje waarvan de ouders uit  Sierra Leone zijn gevlucht. buiten was een grote speeltuin vol kindertjes en onze grote vriend G. kon het als rechtgeaarde ADHD-er niet laten om alle speeltoestellen even uit te proberen. hier probeert hij me over te halen om met hem mee te draaien in de 'badkuip'.....
ook dit is een foto vol leven, dwars tegen allerlei tegenslagen in. ik moet glimlachen als ik er naar kijk.

groetjes van helga

1 opmerking:

  1. Wow, Helga, wat een super portretten heb jij neergezet, ze zijn beiden uniek. De een omdat het inderdaad heel doorleefd is de ander omdat de vrolijkheid er vanaf spat. Geweldig geschoten, jij, en ik, genoten.

    BeantwoordenVerwijderen